Two minutes time.... - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Wieffer - WaarBenJij.nu Two minutes time.... - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Wieffer - WaarBenJij.nu

Two minutes time....

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

07 Februari 2009 | Ghana, Kumasi

Lieve allemaal!

Een korte samenvatting van mijn week in Kokobeng:

-eerste kinderen in de daycare
-ouders die dreigement 'lief zijn anders komen de obruni's je halen' gebruiken. (geen wonder dat de kinderen bang zijn...)
-Yaabrah die denkt dat Congo een plaats in Ghana is
-Lotte als painter, electrician en mason in een week
-Lotte zo min mogelijk als nanny afgelopen week
-lieve schattige kinderen die zich gedragen als engeltjes maar waarvan Lotte toch blij is dat ze er niet de hele dag voor hoeft te zorgen (lang leve klusjesvrouw Lotte!)
-de daycare-leidster die absoluut geen verantwoordelijkheidsgevoel voor de kinderen heeft
-de vrijwilligers die het meeste aanpakken en oplossen
-de rijst begint een beetje Lotte's neus uit te komen...
-Lotte die toch liever die rijst heeft dan de eekhoorn die geroosterd wordt boven het vuur en die de masons daarna heerlijk opeten
-de gigantische onweersbuien die de mooiste vuurwerkeffecten opleveren (disco all night long!)
-de colaverslaving van Lotte die weer een beetje opspeelt, iedere dag na het werk even een flesje cola voor 40 cent in het dorpje halen (Ja, cola in overvloed maar brood is moeilijk te krijgen in het dorp)
-Amba die vertrekt naar Nederland...
-de daycare die steeds beter begint te lopen en steeds een beetje meer structuur heeft
-de steen-'droom van elke kok'- oven waaraan Yao en ik deze week zijn begonnen met bouwen
-een bijna Nederlands dagje winkelen in Kumasi op zaterdag (leuke souvenirs, uit lunchen inclusief cappucinno (*schaam...*), zelfs nieuwe kleren!)
-het fantastische ongeloofelijke nieuws dat mijn moeder en tante me op komen zoeken in Ghana, begin april, waardoor ik nu alweer helemaal blij kan worden en spontaan kan beginnen met gillen
-de bradt die nu al uitgepluisd wordt voor een leuk logeeradresje voor mama en Karin in Kumasi

Ja, er gebeurt heel wat in zo'n 'doordeweeks' weekje, waarvan ik nu natuurlijk meer dan de helft vergeet te vermelden! Morgen ga ik in mijn eentje op de cultureel verantwoorde tour, ik ga traditionele shrines bezoeken (Of misschien wordt het toch nog een allesbeslissende Ghanese voetbalwedstrijd tussen 'Kumasi' en 'Accra', met Kwame een dagje in het voetbalstadion...:))

Liefs Lotte

ps. Ik heb even geen puf en zin om een uitgebreid verhaal te doen...Het zal toch geen malaria zijn...? :P



  • 07 Februari 2009 - 21:59

    Mprak:

    hoi Lotte,
    Een gewone doordeweekse week.Wat heb je veel gedaan. Wat die klusjesvrouw betreft wil ik je graag inhuren als je terug bent. Hier blijft het weer winters en gaatalles zijn gangetje. Fantastisch dat je moeder komt samen met Karin ik ben benieuwd waar jullie een plekje voor ze vinden.
    Die malaria is toch zeker een grapje Lotte?
    We zullen je eeeeecht missen volgende week.
    liefs ons

  • 08 Februari 2009 - 08:30

    Annieke:

    Hoi :-)
    Ik lees nog steeds elke keer meteen (met veel plezier en jaloezie;-)) je weblog! Super wat je allemaal meemaakt!!
    Heb je verder ook al veel gereist of gezien in de omgeving? Like techiman, monkey center, kintampo watervallen bij kumasi, Mole NP?!
    Liefs, Annieke

  • 08 Februari 2009 - 13:45

    Lenie:

    Hallo lotte nauw nauw wat een spannende week.Als je terug bent kun je mij vertellen hoe ik een brood oven moet bouwen dus vergeet de bouw tekening niet. Wat leuk en wat een verrassing dat je bezoek krijgt uit ons mooie nederland. Nog een fijne en leerzame tijd daar in het ver weg land. groetjes lenie.

  • 08 Februari 2009 - 17:38

    Brigitte:

    Hoi Lotte,
    Wat een week, als je terug bent kun je jezelf als klusjesvroue overal aanprijzen. Wat jij allemaal doet. Geweldig. Wat leuk dat Ina en Karin naar je toe komen.
    Volgende week gaan Olga, Pelle en ik mee skien met de groep. We hebben er veel zin in. Als wij in de sneeuw staan op de latten zit jij in de zon of werk je als "bouwvakker". Het moet niet gekker worden. Heel veel plezier en sterkte, liefs Brigitte

  • 08 Februari 2009 - 18:45

    Monique:

    Wat een diversiteit ontplooi je zoal. Goed om te weten. En dat Ina en Karin komen is natuurlijk helemaal te gek.....
    Succes met alles, en zijn alle vlekken en jeuk en uitslag helemaal weg???

  • 08 Februari 2009 - 20:17

    Eline:

    Heej!
    Leuk stukje weer, minder lang dan voorgaanden maar toch wel leuk om weer iets van je te horen! (en het was dan wel kort, wel krachtig!) Echt leuk dat je moeder en tante op bezoek komen! :D Heb jij ook weer iets anders om naar uit te kijken!
    Hier gaat alles nog steeds wel redelijk, dit weekend mijn verjaardag gevierd :) Ben nu ook eindelijk 18!
    Nog veel plezier daar weer hè!
    xxx

  • 09 Februari 2009 - 08:45

    Joyce:

    Haha, leuk stukje! Tof dat je mam en tante je komt opzoeken in april ;)

    Lotte en colaverslaving... what about cassis :P (Joyces verslaving)?
    x

  • 09 Februari 2009 - 15:58

    Edith:

    Mooie verhalen,Lot!! We krijgen een aardig beeld op deze manier.
    Was graag meegegaan met Ina en Karin om alles waarover je schrijft te zien, maar dat lukt helaas niet (dat geldt waarschijnlijk voor al je trouwe lezers, haha).
    Dikke kus, ook van Frank Edith

  • 11 Februari 2009 - 18:20

    Ben En Suzan:

    Hoi Lotte,

    Wat een belevenissen.
    Hoezo cultureel!!!
    Ik zou gaan voor een prachtige Ghanese voetbalwedstrijd. Altijd leerzaam em leuk.
    Neem je de rijstrecepten mee retour?
    Toch zwak van je moeder en Karin dat ze mij niet meegevraagd hebben, maar....graag of helemaal niet!
    Wij staan te trappelen om te gaan skiën. De skispullen liggen al klaar. De laatste dagen aftellen en dan zaterdagmorgen verzamelen op de parkeerplaats. Je plekje zal leeg blijven. Maar reserveren we alvast voor volgend jaar.
    Lotte, veel plezier.
    Ben en Suzan

  • 12 Februari 2009 - 20:01

    Ina:

    hoi Lotte,
    Ik hoop dat het goed gaat met je vlekjes deze week, en ook met je moeheid..Sterkte met het afscheid van Carla en Sabrina, komen er dan weer nieuwe vrijwilligers in de daycare?
    Ik weet niet of we je nieuwe bericht van dit weekend kunnen lezen omdat we in Pfronten zijn.We proberen je telefonisch te bereiken, in ieder geval vrijdagavond.

    Groetjes mama

  • 13 Februari 2009 - 17:34

    Leslie:

    heej lot,

    ik neem aan dat de tijd voor jou dus net zo snel vliegt als hier..kan niet geloven dat we al bijna weer voorjaar hebben! heel veel kusjes en plezier! en een dikke knuffel:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Lotte

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 32796

Voorgaande reizen:

16 November 2008 - 22 April 2009

Vijf maanden alleen naar Ghana

Landen bezocht: