Short message! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Wieffer - WaarBenJij.nu Short message! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Wieffer - WaarBenJij.nu

Short message!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 December 2008 | Ghana, Kumasi

Hoi iedereen!

De muzieklessen in Edwenase zijn begonnen! (Helaas sluit over drie weken het centrum voor een vakantie...:S) Het is super leuk! Er zitten vijf anderen vrijwilligers die de mensen leren lezen, schrijven en rekenen. Ze pakken het heel goed aan en zijn echt fantastisch bezig! Dankzij hun heb ik ook een veel beter inzicht in de mogelijkheden van de mensen. Ik heb, met hun hulp, twee klasjes samengesteld van ongeveer 7 mensen.
Het ene klasje zijn vooral meisjes die allemaal van zingen houden. Ze kunnen relatief veel, ze pakken heel snel nieuwe dingen op en helpen elkaar goed. Ze willen dolgraag kerstliedjes leren, dus als iemand suggesties heeft...Wel in het engels natuurlijk...
Het tweede groepje dat we hebben samengesteld bestaat uit mensen die een meer ernstige handicap hebben. Dit is een totaal andere manier van les geven. Ik heb hen vandaag de eerste les gegeven. Ze zijn super enthousiast en vinden het heerlijk om te dansen en zingen. Door alleen maar een beetje lawaai met ze te maken, beginnen ze al te stralen! Nu is alleen natuurlijk wel het idee dat ze nog iets leren, dus ik ga een paar goede manieren bedenken hoe ik dat ga doen. In die groep zitten onder andere twee dove jongens ie het heerlijk vinden om de bongo´s te bespelen. Ik denk dat ze de vibratie voele. Ze doen ook erg hun best om samen te spelen, maar dit werkt nog niet echt. Ik denk dat ik ze ook samen lessen ga geven.

Nog even snel mijn postadres...
Good Work Ghana
Lotte Wieffer
box KW 21
Kwadaso North
Kumasi

De muzieklessen zijn eindelijk begonnen en ik vind het echt super leuk! Dus als jullie me nu willen excuseren, ik ga mijn lessen voor de volgende week voorbereiden...

Heel veel liefs!
Lotte

  • 11 December 2008 - 15:50

    Myrte:

    Hee Lot.
    Super leuk man om de berichtjes te lezen!
    En best een uitdaging ofniet, om ook die mensen met een ernstige handicap les te leven! ook moooi altijd om te zien hoe ze van zulke kleine dingen kunnen genieten!;)
    Ik blijf je volgen!!
    xx

  • 11 December 2008 - 15:53

    Annieke:

    Wat een leuk en enthousiast verhaal! Have fun!!
    ps ik heb "mijn" weeskinderen in Ghana gewoon o denneboom geleerd, vinden ze ook geweldig!

  • 11 December 2008 - 16:04

    Ina:

    wat leuk om te lezen hoe je het lesgeven vindt en hoe het gaat. ik was er al zo benieuwd naar. We hebben maandag al je post ontvangen en ook opa en oma zijn erg blij met je kaart.Oma heeft wo.een staaroperatie gehad aan haar oog, kleine ingreep en alles is ook goed gegaan. heel veelliefs en dikke zoen. ina

  • 11 December 2008 - 16:14

    Eva:

    Wauw, jij bent een held:D

  • 11 December 2008 - 16:21

    Marloes:

    Hee juffrouw Lotte

    Haha, wat leuk, jij voor de klas!
    Is dat niet nog moeilijk, om steeds weer die kinderen die dan zwaar gehandicapt te zijn, te zien? Ondanks dat je ze probeert als normale kinderen te behandelen, ga je ze toch automatisch anders behandelen. Of heb je daar geen last van?
    Nou ja, als je er maar voor zorgt dat zij het leuk vinden en jij!

    Oh en Roissy komt zo eten, we eten gehaktballen!

    veel liefs Marloes

    ps. ik ga zaterdag oefenen voor Dickens en volgend weekend is het al Dickens!

  • 11 December 2008 - 17:17

    Lia:

    lieve lotte,

    wat fijn voor jou (en ook voor de kinderen!!) dat de muzieklessen zo'n succe blijken.
    Voor wat betreft de kerstliedjes zou ik het in ieder geval dicht bij het afrikaanse ritme houden, dus niet te langzaam. Er zijn misschien wel veel liedjes uit de kerken daar voor handen, want ook in Ghana neemt de kerk een belangrijke plaats in in de samenleving, denk ik.
    Roissy is zo juist richting je ouders vertrokken om daar te gaan eten. Ik las in de NRC dat er waarschijnlijk een 2de ronde nodig is om tot een presidentskeuze te kunnen komen. Dus dat zou betekenen dat er nog zo'n vrolijke verkiezingsstrijd in het vooruitschiet ligt! verheug je er al vast maar op! groetjes, Lia.

  • 11 December 2008 - 18:01

    Ben En Suzan:

    Hoi Lotte,
    Je kunt je als juf dus helemaal uitleven. (toch iets van je moeder?)
    Ik zal via mijn werkplek informeren of er materiaal is of tips zijn voor muziek en mensen met een beperking.
    Kun je nog iets meer aangeven over het soort beperking of ingeschat niveau?
    Alvast een fijn weekend.
    Groetjes, Ben en Suzan

  • 12 December 2008 - 11:34

    Eline:

    heej lot!
    Wat leuk dat de muzieklessen tot nu toe al zo een succes zijn!
    Ik houd het ook maar even kort want ik ga me maar eens douchen en aankleden! Nog veel plezier met de lessen!
    xxx Eline

  • 12 December 2008 - 18:53

    Ria Spenkelink:

    Hallo Lotte
    Je kent me niet ,maar door toeval kom ik op je site en ik las dat je in het Edwenase centrum als vrijwilliger werkt.
    Wij ondersteunen Francis een doofstomme jongen die daar voor kleermaker leert.Gaat het goed met hem?Zie onze website www.stichting-ata.nl,hier staan ook foto's van hem op.Doe hem maar een dikke knuffel van ons.
    Geniet van Ghana .
    Email adres van mij is
    spenk035@hetnet.nl

  • 14 December 2008 - 19:28

    Brigitte:

    Hoi Lotte,
    Wat leuk dat je nu voor de klas staat. Ik weet wel wat engelse liedjes maar weet niet of jij ze kent. Bv. away in a manger. Maar John Lennon ken je misschien wel: And so this is Christmas and a happy New Year. (Weet de titel niet)
    Mariah Cary; All I want for Christmas is You.
    Kling klokje tingelinge ling is misschien ook te doen. Wij wensen je veel plezier en met de kinderen en alle andere mensen. Veel liefs Ad,Olga,Pelle en Brigitte

  • 15 December 2008 - 18:07

    Renée:

    Wat leuk dat het eindelijk zo ver is of niet?
    Volgens mij is het ook echt geweldig om te zien dat de kinderen het zo leuk vinden! Heel veel succes!
    dikke knuffel!

  • 16 December 2008 - 20:08

    Ina:

    Hoi Lotte,
    vanaf nu heb je weer meer foto-en videoruimte! Kun je foto's plaatsen van je weekend in Cape Coast.
    liefs ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Lotte

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 32788

Voorgaande reizen:

16 November 2008 - 22 April 2009

Vijf maanden alleen naar Ghana

Landen bezocht: