Dagelijks leven in Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Wieffer - WaarBenJij.nu Dagelijks leven in Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Wieffer - WaarBenJij.nu

Dagelijks leven in Ghana

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 November 2008 | Ghana, Kumasi

Hoi allemaal!

Bij deze een korte beschrijving van het dagelijks leven hier, het dagelijks leven wat ik de komende maanden ga hebben.

06.15 u: Ik word wakker van geluid op de compound. De kinderen moeten naar school, de radio gaat aan, de compound wordt geveegd (dit gebeurt al vanaf 05.00 uur..:S)
07.00 u: Ik heb lang genoeg in bed gelegen. Ik kleed me snel aan, drink mijn eerste zakje water en ga een boek lezen/muziek luisteren/schrijven etc.
07.30 u: Ontbijt met Amba en Sarah. Altijd wit brood, na 4 sneetjes heb je nog het gevoel dat je niets op hebt. Altijd met een eitje (gebakken, gekookt, scrambled eggs), zoet broodbeleg en thee.
ongeveer 08.30 u: We gaan iets doen. Ons ontbijt is altijd meer geklets dan daadwerkelijk eten. Wat we doen, verschilt per dag. We moeten wat boodschappen doen, of gaan meteen de werkplaats in. De laatste tijd zijn we bezig met het afmaken van een gigantische houten blokkendoos, een houten tafeltennistafel en brainstormen over nog te maken houten instrumenten (hmm...zelf een marimba maken wordt toch wel extreem lastig...) en lampen (nieuw onderdeel van de introductieweek: les lege waterzakjes vouwen zodat ze gebruikt kunnen worden voor het maken van de grote lamp voor in het weeshuis).
12.30 u: Lunch. We worden uit de werkplaats opgehaald door Adwoa. De lunch is altijd warm: rijst, fufu, planteenballetjes, yam, vis- en/of vleessausjes of iets dergelijks.
13.30 u: Zie 08.30 u
17.00 u: Er is wel weer genoeg gedaan voor vandaag. Ik lees wat, klets wat met de mensen van de compound, oefen dwarsfluit etc.
18.00 u: Avondeten, dezelfde samenstelling als de lunch :P
19.30 u: (Ja, we houden van lang natafelen. Nog meer kletsen...) Even lekker douchen, goed boenen, het water is altijd bruin. Daarna buiten kletsen met de kinderen van de compound, tafeltennissen of op een andere soortgelijke manier ontspannen.
22.00 u: Pfoe, het is laat! Hoog tijd om naar bed te gaan.

Maar zoals alles hier in Ghana, kunnen de dagen soms ook totaal anders lopen dan gepland :P

Amba en ik willen oud en nieuw waarschijnlijk gaan vieren op een lodge aan het strand. Voor de kenners: de Green Turtle Lodge. Denk aan witte stranden en palmbomen :) Nu maar hopen dat er dan nog plek is...
Het is bijna 12.30 u, dus onze lunch staat klaar. Een van de weinige dingen die hier altijd stipt op tijd zijn...

De beloofde foto's lopen wat vertraging op, ik verwijs jullie door naar de site van Sarah :P Kijk op www.sarahderuijter.waarbenjij.nu, daar zijn genoeg foto's te vinden van de compound en de mensen die er wonen.

Jullie horen snel van me!

Heel veel liefs,

Lotte

  • 26 November 2008 - 12:23

    Loes:

    lotte! haha volle dag heb jij! nog steeds lekker weer en helemaal naar je zin?

    dat oud en nieuw plan klinkt helemaal suuuper! wel raar met oud en nieuw op een wit strand met palmbomen, maar dat moet je ook eens meemaken natuurlijk!
    ik ga weer naar college, maar ik mail je nog wel eens wat langer ;)

    heel veel liefs knuffel en kusssss

  • 26 November 2008 - 13:35

    Gerard(je Vader),:

    Hoi lieverd,
    leuk dat je ons je dagelijkse ritme verteld,
    ben blij dat je het naar je zin hebt,hier gaat alles gewoon door;bellen voor winterbanden en gewoon werken,we denken veel aan je maar hebben geen heimwee (maar dan omgekeerd),

    dikke kus gerard

  • 26 November 2008 - 14:29

    Ina:

    hoi Lot,
    Leuk idee om naar een wit strand te gaan met oud en nieuw!!
    Je gaat dus nog niet naar Edwenase?
    Ik ga zat. met Suzan mee naar Dance4life!!

    liefs mama

  • 26 November 2008 - 14:52

    Marloes:

    Hee lieve Lot!

    Klinkt erg leuk, zo'n dag in Ghana. Als ik haastend en rennend en vliegend om 8 uur naar school ga (oh nee, ik ben mijn boeken, oh nee, de fiets staat nog niet buiten en dan is het over 5 over 8) kom jij dus net je bedje uit! En bij jou schijnt ook nog de zon als je opstaat!

    Leuke foto's van Sarah maar stiekem ben ik nog wel heel benieuwd naar een foto van jou in Ghana!

    veel liefs Marloes

  • 26 November 2008 - 14:52

    Marloes:

    oh 5 over acht bedoelde ik en dat is dus blijkbaar deze smiley 8

  • 26 November 2008 - 15:00

    Pien:

    Ohhhhhh de green turtle lodge! :D Daar zou ik ook wel weer naar toe willen! :D Om je vast op te verheugen, ze hebben daar echte ciabatta broodjes ;) Veel plezier daar nog!! ps bellen die mensen die ik had doorgegeven nog wel is naar je mobiel? haha was ik stiekem wel even benieuwd naar... ;)

  • 26 November 2008 - 21:01

    Roland:

    Lotte,

    door je verhalen zie ik een reis in het verschiet.

    grtx. Roland

  • 27 November 2008 - 11:25

    Edith:

    Kijk, da's leuk. Dan weten we tenminste wat je aan het doen bent de hele dag. Klinkt super, en dat is natuurlijk wat een beetje reiziger het liefst wil, midden in het échte leven van een onbekend land. En jij maakt dat gewoon even mee!!!
    Hier is het vandag nóg grijzer als de dagen hiervoor maar nu ook nog saaier omdat de sneeuw weg is. Dus: je kunt ons (opnieuw) uitlachen )-:
    Liefs, Frank en Edith

  • 27 November 2008 - 15:53

    Jan & Lenie:

    Ha die Lotte,
    Dat Engels ontbijt dat je bij de Tea-Rose mocht serveren was toch wel wat uitgebreider niet? Hartstikke leuk dat je het zo naar je zin hebt. We hebben even op de website van de Turtle Lodge gekeken, helemaal goed lijkt dat. Een van de bezoekers noemt het "Ghanaian Paradise" zeker doen dus, snel boeken! Morgenavond hebben we bij de Tea-Rose het jaarlijkse Sinterklaas-Dobbelfestijn, voor het eerst sinds jaren ben jij daar dus niet bij. Wij denken aan je en blijven je avonturen volgen.
    Groetjes en liefs van het hele Team van The Wallstreet tea-Rose

  • 28 November 2008 - 13:19

    Chanthol & Kevin:

    Hey!!!

    How U Doin'? Leuk verhaaltje over je daily life in ghana..

    "08.30 u: We gaan iets doen" haha dat klinkt erg progressief!!

    Wij gaan weer mensen Culinaire Orgasmes geven in De Keizerskroon!

    Succes verder Meid,
    Peace Tol & Kev

  • 28 November 2008 - 14:18

    Monique:

    haai lieve Lot, klinkt allemaal helemaal niet verkeerd. Hier hebben we de eerste sneeuw al weer gehad, het weekend gaat het weer sneeuwen geloof ik. Ik las dat Roland binnenkort langskomt hahaha. Vanaaf feest in de Kroon, een feest zonder alcoholische versnapering want ex-verslaafden. Ben benieuwd..dag meisje! XXX

  • 29 November 2008 - 17:26

    Anderina:

    hallo lotte
    ik was weer even aan het kijken of er al weer wat op stond er was maar een foto te bekijkenik weet niet wat er verkeerdis gegaan maar dat zien we wel de volgende keer weer nou tot de volgende keer maar weer ik zit elke dag te kijken hoe het gaat
    groetjes van anderina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Lotte

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 32788

Voorgaande reizen:

16 November 2008 - 22 April 2009

Vijf maanden alleen naar Ghana

Landen bezocht: